Amersfoort juli 2020, tussen de trainingen door weer een vervolg gegeven aan het G-SAR systeem. Er draaide al een eenvoudige configuratie op een boot, deze maand een uitgebreidere installatie geïnstalleerd op onze TinnSilver. Deze installatie is opgebouwd in een nu nog houten console. Dit om eerst op zoek te gaan naar de optimale opstelling. Na de zomer zal de console vervangen worden (wellicht gemodificeerd) door een aluminium console.
In combinatie met een Simrad scherm zijn nog 3 G-SAR schermen geplaatst. Hiermee wordt voorzien in een Artificial Intelligence scherm, kaartplotter en een digitaal schakelpaneel. Binnenkort meer vanaf het water over dit systeem.
Delft juli 2020, deze maand vervolg van de sonartrainingen voor brandweerpost Delft. De laatste groepen hebben de theorietrainingen doorlopen. Na de zomer hopen we te starten met de praktijktrainingen op gebied van sonar.
Nijkerk juni 2020, deze maand de eerste sonartrainingen voor brandweerpost Nijkerk . In september hopen we te starten met de praktijktrainingen op gebied van sonar.
Giesbeek juni 2020, deze maand de eerste sonartrainingen voor brandweerpost Giesbeek. In september hopen we te starten met de praktijktrainingen op gebied van sonar.
Doesburg mei 2020, deze maand de eerste sonartrainingen voor brandweerpost Doesburg. In september hopen we te starten met de praktijktrainingen op gebied van sonar.
Delft mei 2020, deze maand weer gestart met de sonartrainingen voor brandweerpost Delft.
Zaanstad mei 2020, deze maand gestart met het in beeld brengen van de vaarwegen in de gemeente Zaanstad. De Nauernasche vaart en de Zaan staan hiervoor op de rol. Daarnaast worden ook de ligplaatsen in kaart gebracht.
Amersfoort 10 april 2020, vanwege de Corona-crisis heeft het wat langer geduurd, maar we hebben ze dan toch binnen onze nieuwe schermen. 7, 12 , 16 en 21 inch schermen, allemaal IP68 daglicht schermen met touch functionaliteit.
Deze industriële G-SAR schermen kunnen zowel binnen als buiten worden gebruikt.
Amersfoort, 6 april 2020, de Corona periode biedt ook kansen. In een tijd waar we niet fysiek trainingen kunnen gaan geven, kunnen we wel werken aan ons trainingsaanbod. Onze website sonar.training wordt nu aangepast en uitgebreid. Waar we in het verleden alleen opleidingen gaven in een leslokaal of op het water, wordt het straks ook mogelijk om een sonarcursus online te volgen. Deze dagen wordt er hard gewerkt om de site volledig te vullen. We hopen over een maand volledig online te zijn.
Amersfoort, 3 april 2020, in een tijd waar kunstmatige intelligentie een steeds grotere rol begint te spelen. Hebben wij een oplossing gebouwd voor inspectie van vaarwegen. Naast objecten zoals schepen, kunnen ook borden worden herkend.
Delft, 17 februari 2020, eind vorig jaar hebben we bij brandweerkorps Delft aan één ploeg een sonartraining mogen geven. Deze theorie training krijgt vanaf vandaag een vervolg voor de andere ploegen.
Arnhem, 6 maart 2020, start van een reeks van trainingen voor VGGM. In deze reeks gaan we een groot aantal korpsen met boten en sonar opleiden in het gebruik van sonar. Eerst een basis met theorie, waarna in de praktijk verder getraind kan worden.
Amersfoort, 15 januari 2020, in navolging op het gebruik vanArtificial Intelligence waarmee met met machine learning en deep learning de computer slimmer wordt gemaakt in het interpreteren van sonarbeelden. Heeft Dieperzicht in samenwerking het G-SAR concept ontwikkeld.
Op de site www.g-sar.eu kunt u de ontwikkelingen volgen.
Amersfoort, 3 januari 2020, in de sonartrainingen die door ons worden gegeven, komt vaak naar boven dat men te weinig tijd heeft om te oefenen.
En als men het niet regelmatig onderhoudt, de vaardigheid langzaam afneemt.
We hebben lang nagedacht hoe we een aanvulling konden gaan geven op de sonarcursus. Het antwoord was vrij simpel, verder gaan met kennis delen.
De manier waarop…
Artificial Intelligence. Hiermee wordt de gebruiker getriggerd in de waarneming en kan hetgeen wat is geleerd worden toegepast.
De realisatie was wat lastiger, maar we zijn er inmiddels in geslaagd om automatisch slachtoffers en auto’s te herkennen. Door het systeem met machine learning en deep learning nog slimmer te maken zijn er ook toepassingen mogelijk voor oeverinspecties.